tiistai 12. maaliskuuta 2013

Paljon onnea vaan

Täällä Taiwanissa tää koulukulttuuri on ihan omanlaisensa.

Tää tuli taas todettua viime perjantaina. Mun koululla oli nimittäin synttärit!

Niitä vietetään jokaisessa koulussa joka vuosi, eikä kyseessä ole mikään pieni tapahtuma. Mun koulu tosiaan juhli syntymäpäiviään nyt perjantaina ja lauantaina, ja varsin railakkaasti juhlikin.

Perjantaina oli koko koulun "urheilupäivä", vaikkakin se urheilu nyt vähän sivuun jäikin... Jokainen luokka pukeutui valitsemansa teeman mukaisesti ja ne omat asut sitten esiteltiin ikään kuin paraatin muodossa.

Loppupäivä oli oikeastaan vaan sellaista yleistä hengailua koulun alueella, kun halukkaat pääsivät sitten toteuttamaan sitä varsinaista "urheilupäivää" erilaisten juoksukilpailujen muodossa.

Me oltiin Punahilkasta... Kaikki muut oli Punahilkkoja ja mä tietenkin susi! :D

Ja tietenkin...


Lauantaina juhlat jatkui, kun meidän koulussa oli ns. avoimien ovien päivä, eli kaikki ulkopuolisetkin pääsi vähän katsastamaan meininkejä. Jokaisella luokalla oli pystyssä oma koju, joissa myytin erilaisia ruokia ja juomia ja tämän lisäksi eri luokat järjesti paljon erilaisia esityksiä ja muuta ohjelmaa.

Mä toimin lähinnä mun luokkakavereiden "assistenttina" kun autoin (tai ainakin yritin) niiden muotinäytöstä varten. (Mikäli joltakulta on mennyt ohi, niin oon täällä siis vaatesuunnittelu-linjalla.)

Koko luokka (miinus minä, koska otin tän kuvan)
Hihii, mun parhaat kaverit! Ihan rehellisyyden nimissä en tiiä miten tuun selviimään ilman näitä idiootteja Suomessa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti