sunnuntai 26. elokuuta 2012

你好台灣!

 Täällä ollaan Taiwanissa oltu nyt kaksi päivää ja lyhyesti sanottuna on ollut ihan huippua.

Tiesin jo kentällä, että tästä vuodesta tulee jotain ihan mahtavaa, kun mua oli halausten kera vastassa noin kymmenen ihmistä, joiden joukkoon kuului mm. mun Taiwanin nuorisovaihtoasiamies, kaikki host-äidit, mun meimei (pikkusisko toisesta perheestä), entinen Taiwan-vaihtari Brasiliasta, joka asuu nykään täällä sekä kourallinen Rotary-tätejä.

Kaohsiung on ihan mieletön kaupunki, ja mun hostperheet, joita tulee tän vuoden aikana olemaan kolme, ovat kaikki aivan ihania. 



Yks asia, jonka oon jo nyt ehtinyt huomata on se, että taiwanilaiset syö ihan valtavasti. Aina kun ollaan syömässä, niin oon jo täynnä kun muut vasta alottelee. Sit sitä ruokaa vaan lapataan koko ajan lisää ja lisää siihen pöytään. Sit mulle tulee hirmu huono omatunto, kun multa kysytään, että miks mä syön niin vähän (vaikka oikeesti syön aina melkein räjähtämispisteeseen), kun en haluu ne saa semmosen käsityksen, etten muka tykkäis tästä ruoasta. ...Mikä ei siis todellakaan pidä paikkaansa, tää ruoka täällä on ihan mielettömän hyvää!

Tässä me oltiin menossa... syömään... Etualalla mun tän hetkisen perheen vanhempi veli.


Nää mun perheet asuu Zuoying -nimisessä kaupunginosassa, ja tässä ihan lähellä on monia temppeleitä. Eilen, eli ekana iltana, täällä sattukin sitten olemaan joku muistojuhla jollekin jumalille ja tässä lähistössä oli hirmusesti ohjelmaa. Loppuillasta oli mm. semmonen juttu, missä kaikki keräänty yhden temppelin portaikolle tai sen portaikon juurelle, ja sitten sieltä temppelistä alettiin heittämään kaikkea rahaa ja karkkeja ja muuta syötävää. Se oli ihan hullua, kun ihmisiä vaan kaatuili kun kaikki töni toisiaan, että saisi jotain kiinni. Mäkin melkein kuolin (en oikeesti), mut onneks mulla henkilökohtainen henkivartija alias hostveli siinä vieressä, niin selvisin ilman kaatumisia ja mustelmia.

Huomenna me mennään maman kanssa kymmeneks mun koululle tekemään mulle lukujärjestys ja hakemaan koulupuku. Sen jälkeen meen ehkä käymään mun nuoremman veljen Dannyn sekä kolmannen perheen pikkusiskon enkuntunnilla ja sit olisi tuolla "kylällä" jotain ohjelmaa, jota mentäisiin katsomaan. Tiistaina alkaa koulu sitten ihan virallisesti.

Ens kertaan siis! Jos on jotain kysyttävää, niin kysykää pois. :)

5 kommenttia:

  1. Kiva jos on vuosi lähtenyt käyntiin positiivisissa merkeissä :) Toivottavasti jatkossakin menee hyvin!

    VastaaPoista
  2. Pidähän hei mahtava vuoas! :D
    Tuli yleisesti vaan mieleen, että kuinka pitkiä taiwanilaiset ovat suomalaisiin verrattuna? Ja nii, ootko tyttö- vai sekakoulussa? :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin olis tarkotus :D

      Hmm... Mä oon itse 162½ cm pitkä ja väittäisin sopivani pituuteni osalta ihan hyvin joukkoon. En oo ainakaan tainnut vielä kertaakaan törmätä mun ikäseen poikaan tai mieheen, joka olis ollut mua lyhkäsempi tai edes saman pituinen. Mun vanhempi hostvelikin taitaa olla mua päätä pidempi. :)

      Poista
  3. Mäkin uskon, että tulee hieno vuosi. :) Ja etköhän säkin tänne vielä pääse käymään! ^^

    VastaaPoista