keskiviikko 29. elokuuta 2012

Koulupuku ja muita kuulumisia

大家好! (Dàjiā hǎo!) Heippa kaikki! Hengissä ollaan ja edelleen menee hyvin ja on ihanaa ja kaikkee.

Kuten viime merkinnässä kerroinkin, niin maanantaina käytiin tutustumassa mun kouluun ja hakemassa koulupuku! Sen jälkeen suunnattiin Kaohsiungin keskustaan (en ehtinyt ottaa kuvia siinä kiireessä, mutta ehtiihän sitä myöhemminkin) hakemaan mulle oleskelulupa.

Ja vastoin kun mulle aikasemmin kerrottiin, ei mun koulu alkanutkaan vielä eilen tiistaina, joten vietin päivän kotona tehden pinssejä ja illalla menin uimahalliin maman, papan, Dannyn (mun tän hetkisen perheen pikkuveli) sekä Spencerin (mun seuraavan perheen pikkuveli) kanssa. Siellä oli yhtä sun toista eri allasta ja jopa kaksi "saunaa" alias kuumaa huonetta ilman kiuasta...

Tänään me mentiin maman ja Dannyn kanssa taas mun toisen perheen luokse kattomaan semmosten 4-6 -vuotiaiden poikien perään, jotka on siis mun toisella mamalla perhepäivähoidossa. Ne oli hirmu sulosia ja melkein kidnappasin niistä muutaman. Käytiin myös jälleen kerran viereisellä temppelillä kun sieltä taas heiteltiin rahaa ja ruokaa ihmisille. Itsehän en tosiaan saanut yhtäkään irtotavaraa kiinni, vaan keskityin lähinnä olemaan kuolematta... Kummallisesti kuitenkin munkin muovikassi täyttyi loppujen lopuksi ruoasta kun kaikki (myös tuntemattomat) halusivat omansa antaa mulle...

En oo oikein vieläkään päässyt yli siitä, miten paljon huomiota saan täällä osakseni. Aina kun meen jonnekkin julkiselle paikalle, niin mua kattoo noin tuhat ja kaks silmäparia. Toisaalta tää on ihan kivaa, koska en mä oo vielä yhtäkään pahaa katsetta saanut, päinvastoin. Yhtä lailla kun oon täällä näiden neljän päivän aikana ollut mopon kyydissä useammin kuin koko elämäni aikana ennen Taiwania, oon myös kuullut olevani "niin kaunis". Tosi usein mua pyydetään myös valokuviin ja kaikkee, niin onhan se vähän hämmentävää tämmöselle suomalaiselle, joka ei oo siihen tottunut.

Mut jees, huomenna mulla tosiaan alkaa koulu! Ei oikeestaan jännitä tai mitään... Oon vaan innoissani ja ootan, että pääsen tekemään taas uusia tuttavuuksia vieläpä oman ikäisteni joukosta. Lisäksi kun samassa tilanteessa on mun lisäksi viisi muutakin vaihtaria, niin on ainakin joku, johon samaistua.

Ja tässä tosiaan mun koulupuku:



Itse tykkään tosi paljon. ...Ainakin kun muistelee, että millainen hirvitys sieltä olisi voinut tulla...(Taiwan ja Taiwanin verkka-asu -koulupuvut<3) Mun koulupukuun kuuluu myös mustat suorat housut, mutta itse ainakin yritän pysytellä hameessa niin paljon kuin mahdollista, koska mun mielestä se on niin paljon söpömpi. Mitäs te tykkäätte?

3 kommenttia:

  1. Ooh, tosi söpö koulupuku! Pidä hauskaa siellä :D

    VastaaPoista
  2. Ihana koulupuku *___* mäkin olisin sillo joskus halunnu vaihtariks mutku ei nii ei ;A; awwww pidä hauskaa. varmaa kuolet sit ku meet kouluu XDD oon kuullu pieniä tarinoita aasialaisten opiskelusta ja koulupäivistä :,D

    VastaaPoista