lauantai 4. elokuuta 2012

P.S. 我愛台灣


Huh, nyt on vietetty kaks viikkoa Helsingissä, järjestetty onnistunut miitti, syöty enemmän kuin olis tarve, menetetty yöunet, yritetty hillittä shoppailu -fiiliksiä ja kaiken stressaamisen, panikoinnin, terveyskeskuksen ja kodin välillä juoksemisen ja Taiwanin suurlähetystössä ramppaamisen jälkeen voin onnellisena ilmoittaa että mulla on viisumi!

Oli kyllä melkonen hulabaloo, mutta vaikeuksien kautta voittoon!
Ja se Taiwanin suurlähetystö oli mulle varsinainen aarrearkku. Mukaan lähti viisumin lisäksi nimittäin tälläset: kolme kappaletta "Travel in Taiwan" -lehtiä sekä neljä kappaletta Taiwanin karttoja.

Aika vaikea uskoa, että kolmen viikon päästä oon jo Taiwanissa. Oon jo onnistanut menettämään yöuneni, kun oon alkanut miettimään sitä tosi asiaa, että vietän siellä tosiaan kokonaisen vuoden. Missään nimessä ei oo mielessä käynyt, että jos en lähtiskään tai muuten iskenyt katumus päälle, mutta kyllähän se aika hiljaseks vetää.

Samaan aikaan oon kuitenkin jo niin lähdössä, vaikka mulla onkin kaikki järjestelyt vielä ihan kesken (nimimerkillä mulla ei vieläkään oo matkalaukkua). Lähtökuumetta ei auta ollenkaan jo kohdemaihinsa lähteneiden vaihtareiden blogit. Voitteko uskoa, miten nopeesti aika on mennyt? Vastahan me panikoitiin hakemisen ja haastattelujen kanssa.


Loppuun vielä pakollinen lisäys tuohon mun viime merkinnän "must do" -listaan, joka silloin vahingossa unohtui. Nimittäin "I Love Taiwan" -projektiin osallistuminen!

11 kommenttia:

  1. Joo aika menee kyllä ihan hirmuisen nopeasti! Hei vähän kivoja noi lehdet ja esitteet, argh mä en ite huoamnnut napata kun kävin hakees viisumia kun olin niin hermostunut. :D

    Ja hei vähän siisti toi I Love Taiwan projekti. :) Tuossahan on ihan hirveesti porukkaa mukana! :D Siistiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olin ihan taivaassa siellä suurlähetystössä kun siellä oli ihan vaikka mitä. En kuitenkaan ihan kaikkee sit loppujen lopuks viittinyt sieltä mukaani kaapata, mut ton verran kuitenkin :D

      Joo, oon ihan innostunut tosta! Jotenkin toi kertoo niin paljon taiwanilaisten yhteisöllisyydestä ja rakkaudesta sitä maata kohtaan. :)

      Poista
  2. mullakaa ei oo vieläkää matkalaukkua ostettuna, tais alennusmyynnit niissäki jo mennä... ups:DD

    VastaaPoista
  3. UU mistä toi sun pilkku paita on? Nii ihanan näkönen :3

    VastaaPoista
  4. Lähetään melkein samaan aikaan, sä lähet viikkoa aikasemmin :D hitsi kun tekis niin mieli poiketa Taiwanissa (siellä ku haluun käydä) mutkun raha on ongelma :< nytkin tokion reissuun uppoo ekstraa (kun ei saatu viisumia)... ja kaikki tää sen takia et finski ei antanu vaihtaa lentoja ku ne oli tarjouslennot <.< nomut, meillä kummallaki lähtöpaniikki päällä XD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Raha tuntuu olevan aina este vähän kaikelle :D Mäkin niin haluisin lähtee Koreaan ja Japaniin ja Hong Kongiin ja Indonesiaan ja New Yorkiin ja Singaporeen jajaja vaikkas minne, mutta no can do kun ei oo varaa...

      En kyllä oikein vieläkään osaa ymmärtää työtä sun viisumi -asiaa, mut näätpähän nyt sit Tokionkin vaikka siihen vähän extrasti rahaa meneekin.

      Mut jep, lähtöpanikointi ftw! XD

      Poista
  5. Mä mietin, että eikö sua harmita, ku rotaryn kautta joutuu vaihtamaan sitä perhettä onks se kolme kertaa? Mut siis asutko kuitenkin koko vuoden samalla paikkakunnalla? :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onhan se varmasti toki rankkaa muuttaa sen vuoden aikana useemmankin kerran, mutta kun asustaa useessa perheessä, niin oppii paljon paremmin erilaisia tapoja ja näkökulmia siitä maasta, jossa on.

      Oon siis itse ihan täysin okei näiden perheenvaihtojen kanssa.

      Ja jep, paikkakunta ja koulu pysyvät koko vuoden ajan samana. (:

      Poista
    2. Sait ton kuulostamaan tosi järkevältä :-D Tai siis ku ite en halunnu aiemmin lähteä rotaryn kautta, koska mua ärsyttäis vaihtaa koko ajan perhettä, mutta toi kuulostaa nyt järkevältä, joten otan rotaryn takas mun järjestövaihtoehtoihin :)
      Hyvä, että paikkakunta ja koulu pysyy samana, niin ei tarvii uuteen aina vaihtaa, mutta tuollein tutustuis enemmän ihmisiin ja just näkis enemmän :)

      Poista